Kronika budowy tunelu kolejowego pod Łodzią 

Budowa stacji kolejowej Łódź Koziny przy ulicy Drewnowskiej/Kasprzaka

Budowa stacji kolejowej Łódź Polesie przy ulicy Ogrodowej

Budowa stacji kolejowej Łódź Śródmieście przy ulicy Zachodniej/Kościuszki

Data wykonania zdjęcia: 6 lipca 2024.

Najnowsze zdjęcia dostępne są na stronie: Kronika budowy tunelu kolejowego w kierunku dworca Łódź Kaliska

Data wykonania zdjęcia: 6 lipca 2024.

Najnowsze zdjęcia dostępne są na stronie: Kronika budowy tunelu kolejowego w kierunku dworca Łódź Żabieniec

Data wykonania zdjęcia: 6 lipca 2024.

Najnowsze zdjęcia dostępne są na stronie: Kronika budowy stacji kolejowej Łódź Koziny

Data wykonania zdjęcia: 6 lipca 2024.

Najnowsze zdjęcia dostępne są na stronie: Kronika budowy stacji kolejowej Łódź Polesie

Fotograficzna kronika budowy tunelu kolejowego pod Łodzią

 

Prezentowana poniżej kronika ma na celu dokumentację fotograficzną postępów prac budowalnych przy największej w Łodzi inwestycji kolejowej. Obejmuje ona budowę dwóch tuneli podziemnych wraz z towarzyszącą infrastrukturą kolejową, które znacząco zmodyfikują sposób organizacji łódzkiego węzła kolejowego. Pierwsza z inwestycji to tunel średnicowy przeznaczony dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA) oraz dla kolei regionalnej i ponadregionalnej. Na trasie tunelu łączącego dworzec Łódź Fabryczna z dworcami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec powstaną trzy nowe stacje kolejowe: Łódź Śródmieście w rejonie skrzyżowania ulic Kościuszki/Zachodnia i Narutowicza-Zielona, Łódź Polesie w rejonie ulic Ogrodowej i Drewnowskiej oraz Łódź Koziny w rejonie ulic Drewnowskiej, Kasprzaka i al. Włókniarzy. Budowa tunelu średnicowego obejmuje także wykonanie dwóch wylotów kolejowych, pierwszego w kierunku północnym w stronę dworca Łódź Żabieniec i drugiego w kierunku południowym w stronę dworca Łódź Kaliska. Opisana inwestycja, wraz z wcześniej zakończoną przebudową dworca Łódź Fabryczna przekształcającą go w dworzec podziemny oraz budową tunelu kolejowego od stacji Łódź Niciarniana do dworca Łódź Fabryczna pozwoli na stworzenie sprawnego fukcjonalnie systemu kolei miejskiej, przypominającego metro na odcinku śródmiejskim. Stanie się to za sprawą budowy nowych poddziemnych linii i stacji kolejowych, przekształceniem dworca Łódź Fabryczna z tzw. dworca czołowego na dworzec przelotowy oraz postępująca rozbudowę nowych naziemnych stacji kolejowych dla kolei aglomeracyjnej w obrębie kolei obwodowej i dalej w kierunku miejscowości zlokalizowanych w Łódzkim Obszarze Metropolitalnym. Drugi z budowanych pod Łodzią tuneli kolejowych będzie przeznaczony dla tzw. Kolei Dużych Prędkości (KDP), która w ramach tzw. "Y" ma połączyć Warszawę, Łódź, Poznań i Wrocław i jest elementem projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) planowanego do budowy w Baranowie pomiędzy Łodzią i Warszawą. Zgodnie z przyjętym projektem, na trasie tunelu KPD mającego początek na dworcu Łódź Fabryczna, nie zaplanowano żadnej stacji na terenie Łodzi. Wylot tunelu KPD jest zlokalizowany w rejonie ulic Maratońskiej na osiedlu Retkinia w zachodniej części Łodzi. Prace naziemne przy realizacji tej inwestycji rozpoczęły się w maju 2024 roku. W ramach niniejszej fotokroniki cyklinie w odstępach kilkutygodniowych będą zdjęcia panoramiczne z drona przedstawiające aktualny stan prac budowalnych w 6 obszarach: stacji kolejowej Łódź Śródmieście, stacji kolejowej Łódź Polesie, stacji kolejowej Łódź Koziny, wylotu tunelu średnicowego w kierunku dworca Łódź Żabieniec, wylotu tunelu średnicowego w kierunku dworca Łódź Kaliska oraz prac przy budowie tunelu KDP na osiedlu Retkinia w Łodzi.

Data wykonania zdjęcia: 26 czerwca 2024.

Najnowsze zdjęcia dostępne są na stronie: Kronika budowy stacji kolejowej Łódź Śródmieście

Data wykonania zdjęcia: 26 czerwca 2024.

Najnowsze zdjęcia dostępne są na stronie: Kronika budowy tunelu kolejowego KDP na Retkini

Budowa wylotu tunelu kolejowego w kierunku dworca Łódź Kaliska

Budowa wylotu tunelu kolejowego w kierunku dworca Łódź Żabieniec

Budowa tunelu KDP na osiedlu Retkinia w Łodzi 

O FIRMIE

Realizujemy projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich "Best Horizons - dofinansowanie kapitału obrotowego w związku z COVID 19"

Celem projektu jest wsparcie przedsiębiorcy negatywnie dotkniętego skutkami epidemii COVID-19.

Dofinansowanie projektu: 23 535,33 PLN

Best Horizons to firma stworzona przez ludzi z pasjami i z pasją wykorzystujących swoją wiedzę, umiejętności i doświadczenie.

 

Informacje o RODO

Best Horizons link do Facebook
Best Horizons link do Pinterest
Best Horizons link do Linked In
Best Horizons link do Instagram
Best Horizons link do You tube

MENU

MENU

ADRES FIRMY

Siedziba:

94-045 Łódź

ul. Przełajowa 13 lok. 76

 

Biuro:

ul. Piotrkowska 148/150, piętro 15

tel. +48 732 259 189

biuro@besthorizons.pl

 

NIP: 727-262-87-85

REGON: 384932849

KONTAKT

Realizujemy projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich "Best Horizons - dofinansowanie kapitału obrotowego w związku z COVID 19"

Celem projektu jest wsparcie przedsiębiorcy negatywnie dotkniętego skutkami epidemii COVID-19.

Dofinansowanie projektu: 23 535,33 PLN

Twój e-mail
Treść wiadomości
WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Copyright 2020 | Created by Best Horizons

Informacje kontaktowe dla Best Horizons Usługi dronem